Doradztwo podatkowe i usługi księgowe Nowa sól

Doradztwo podatkowe dla firm

Doradztwo podatkowe dla firm polskich

Doradztwo podatkowe dla firm zagranicznych

Rodzaje i formy wykonywanych usług doradczych

Zakres czasowy wykonywanych usług doradczych

Zasady wyceny pojedynczej usługi doradczej

Procedura wykonywania usługi doradczej

Podstawa merytoryczna świadczonych usług

Narzędzia dodatkowe (ORD-IN i WIS)

Rodzaje i formy doradztwa podatkowego realizowane przez A-Tax:

  • porady podatkowe, opinie podatkowe i odpowiedzi na pytania dotyczące podatków -rozwiązywanie konkretnych problemów podatkowych klienta,
  • zastrzeżenia i wyjaśnienia dotyczące zarzutów wynikających z przeprowadzanych przez organ podatkowy czynności sprawdzających,
  • zastrzeżenia i wyjaśnienia do zarzutów wynikających z protokołów pokontrolnych organów podatkowych, sporządzonych przez organ po przeprowadzeniu kontroli podatkowej,
  • odwołania od decyzji podatkowych wydanych przez organy podatkowe, będących wynikiem przeprowadzonego przez organy postępowań podatkowych,
  • indywidualne interpretacje podatkowe – sporządzanie wniosków ORD-IN o wydanie Indywidualnych interpretacji podatkowych,
  • wiążące informacje stawkowe – sporządzanie wniosków o wydanie Wiążących Informacji stawkowych (WIS)
  • opracowania tematyczne,
  • informacje o obowiązujących przepisach polskiego i unijnego prawa podatkowego w odniesieniu do konkretnej problematyki interesującej klienta,
  • informacje o obowiązujących przepisach prawa podatkowego w innych krajach UE w odniesieniu do konkretnej problematyki interesującej klienta,
Firmy zainteresowane usługą doradczą prosimy o kontakt:

Informacje dodatkowe

Zakres czasowy usług doradztwa:

  • doradztwo stałe – na podstawie podpisanej umowy o współpracy stałej doradztwo jednorazowe – na podstawie umowy jednorazowej.
Zasady wyceny pojedynczej usługi doradczej.

A-Tax każdą usługę wycena indywidualnie.
Po przedstawieniu przez klienta problemu podatkowego i ustaleniu zakresu usługi doradczej
proponujemy opcjonalnie:

  • wynagrodzenie kwotowe, ustalane z góry, lub
  • wynagrodzenie wg stawki godzinowej płatne etapami.

Procedura realizacji usługi doradczej opisana jest w kolejnym podrozdziale.
Należy pamiętać, że zazwyczaj realizacja dobrej jakościowo usługi doradczej jest procesem a nie czynnością jednorazową.
W procesie tym powinna aktywnie uczestniczyć osoba, która zleca wykonanie takiej usługi,
udzielając rzetelnych i wyczerpujących informacji dotyczących sytuacji, do której odnosi się jej zapytanie i dostarczając niezbędnych dokumentów.
Ponadto, wstępny opis sytuacji podatkowej sporządzony przez pytającego powinien być maksymalnie szczegółowy i jednoznaczny – pozwoli to na uniknięcie niepotrzebnych rozważań nie odnoszących się do istoty zapytania.
Nawet niewielki brak precyzji w opisie sytuacji może skutkować uzyskaniem porady, która de facto nie będzie odpowiedzią na faktycznie zaistniałą sytuację, lecz tylko na sytuację podobną do zaistniałej.
Jeżeli w trakcie przygotowywania porady stwierdzamy, że opis sytuacji przesłany przez klienta wymaga doprecyzowania przez niego, informujemy klienta, jaki element opisu sytuacji podatkowej jego wymaga i jakie informacje lub dokument musi jeszcze nam dostarczyć.

Reasumując – jeżeli chcesz otrzymać rzetelną usługę doradczą odnoszącą się do sytuacji, o którą faktycznie pytasz, to musisz wykonać określoną pracę intelektualną a także współpracować w trakcie procesu sporządzania porady odpowiadając na pytania uszczegóławiające i dostarczając wszystkie potrzebne dokumenty.

Procedura świadczenia usługi jednorazowego doradztwa podatkowego

  • firma zainteresowana uzyskaniem porady przesyła maila, w którym przedstawia problem i formułuje pytania; mail musi zawierać nazwę i adres firmy,
  • jeżeli przedstawiony problem wymaga dalszego doprecyzowania, zadajemy klientowi dodatkowe pytania,
  • po ustaleniu zakresu tematycznego porady podajemy jej wycenę – dla wynagrodzenia ustalanego z góry podajemy ostateczną pełną wartość usługi a dla wynagrodzenia ustalanego godzinowo podajemy prognozowaną wartość usługi => w tym przypadku ostateczna wartość usługi wyniknie z faktycznej ilości godzin naszej pracy i może ulec zmianie w stosunku do prognozy,
  • klient, który akceptuje wycenę, otrzymuje od nas fakturę proforma i przelewa wynagrodzenie na rachunek bankowy naszej firmy,
  • po otrzymaniu przelewu, lub maila z bankowym potwierdzeniem wykonania przelewu, wystawiamy fakturę (dla wynagrodzenia ustalonego z góry), lub fakturę zaliczkową na poczet ostatecznego wynagrodzenia (dla wynagrodzenia ustalanego godzinowo) i rozpoczynamy realizację usługi,
  • termin wykonania usługi – od 1 do 20 dni roboczych, w zależności od stopnia skomplikowania problemu, jego zakresu tematycznego, oraz naszego obłożenia pracą,
  • Tekst sporządzonej porady przesyłamy klientowi mailem => w przypadku gdy klient prosi o dodatkowe wyjaśnienia dotyczące treści porady, udzielamy ich telefonicznie lub mailem.
  • jeżeli z analizy problemu podatkowego, którego dotyczy udzielona porada, wyniknie, że – naszym zdaniem – dla bezpieczeństwa podatkowego klienta pożądane jest złożenie do Krajowej Informacji Skarbowej wniosku o wydanie Indywidualnej interpretacji podatkowej (ORD-IN), lub wniosku o wydanie Wiążącej informacji stawkowej (WIS), nasza porada, poza udzieleniem zgodnej z naszą najlepszą wiedzą odpowiedzi na pytania klienta, zawiera także sugestię złożenia takiego wniosku. W takim przypadku, jeżeli klient zleci nam sporządzenie wniosku, który będzie dotyczył wyłącznie problemu podatkowego objętego zakresem udzielonej mu porady, zastosujemy 50% upust od normalnej ceny sporządzenia takiego wniosku.

Podstawa merytoryczna świadczonych usług:

  • aktualnie obowiązujące przepisy prawa polskiego i UE,
  • interpretacje i wyjaśnienia dokonane przez polskie organy podatkowe – Krajową Informację Skarbową i Ministerstwo Finansów,
  • orzeczenia sądów polskich i Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości.
  • nasze przeszło 30. letnie doświadczenie,
  • komentarze do aktów prawnych autorstwa wysokiej klasy specjalistów.

Narzędzia dodatkowe:

Jednym ze stosowanych przez nas narzędzi – o czym już pisaliśmy powyżej – jest wystąpienie w imieniu klienta, do Krajowej Informacji Skarbowej (KIS), z wnioskiem o wydanie pisemnej Indywidualnej interpretacji podatkowej, lub Wiążącej informacji stawkowej, w zakresie obowiązujących przepisów podatkowych w kontekście konkretnej sytuacji podatkowej klienta.
Uzyskanie Indywidualnej interpretacji podatkowej, po spełnieniu określonych warunków wynikających z Ordynacji podatkowej, i zastosowanie się do niej, chroni podatnika przed ewentualnymi skutkami kontroli podatkowej, w zakresie zdarzenia którego uzyskana interpretacja dotyczy.
Uzyskanie Wiążącej informacji stawkowej zapewnia podatnikowi ochronę, ponieważ wszystkie organy podatkowe są taką decyzją związane, przy czym decyzją WIS jest także związany wnioskodawca.

Możliwości, jakie w powyższym zakresie stwarzają przepisy podatkowe, są one nieocenione wobec:
  • bardzo częstych i chaotycznych zmian polskich przepisów podatkowych,
  • błędów i niejednoznaczności legislacyjnych w aktach prawnych i ich niezgodności z przepisami unijnymi,
  • nagminnego braku spójności pomiędzy zapisami poszczególnych ustaw i rozporządzeń,
  • niejednolitych interpretacji dokonywanych przez różne organy podatkowe i sądy (WSA, NSA), często sprzecznych zarówno ze sobą, jak i z orzecznictwem Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości
Firmy zainteresowane usługą doradczą prosimy o kontakt: